ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ "ΠΛΑΙΣΙΟ"!


"Έχω αγοράσει ένα υπολογιστή Turbo-X από το Πλαίσιο το 2006. Turbo-X για όσους δεν ξέρουν είναι η ονομασία που χρησιμοποιεί το Πλαίσιο για τους υπολογιστές που συνθέτουν αυτοί. Ο υπολογιστής αγοράστηκε για επαγγελματική χρήση και για το σκοπό αυτό χρησιμοποίησα πολύ ακριβά εξαρτήματα. Ενδεικτικά μόνο...

ο επεξεργαστής στοίχιζε περίπου 550 ευρώ.

Κάτι παραπάνω από 3 χρόνια μετά ο υπολογιστής παρουσιάζει πρόβλημα. Τον μετέφερα λοιπόν στο Πλαίσιο για service. Εκεί μου είπαν ότι υπάρχει πρόβλημα με τη μητρική κάρτα (ένα σχετικά φτηνό εξάρτημα) και ότι είναι ασύμφορη η επισκευή και προτείνεται η αγορά νέου μηχανήματος. Η απάντηση αυτή δεν με κάλυψε. Μια τυπική μητρική στοιχίζει από 50-100 ευρώ. Πώς είναι λοιπόν δυνατό η αντικατάστασή της να στοιχίζει περισσότερο από έναν νέο υπολογιστή;

Η αιτιολόγηση που μου έδωσε ο τεχνικός ήταν ότι οι νέες μητρικές κάρτες που κυκλοφορούν στην αγορά δεν είναι συμβατές με τα άλλα εξαρτήματα του υπολογιστή μου, οπότε θα έπρεπε να αλλάξουν και αυτά.

Αυτό παρότι απαράδεκτο είναι εν μέρει αλήθεια. Οι εταιρίες κατασκευής εξαρτημάτων για υπολογιστές συχνά βγάζουν νέα προϊόντα τα οποία είναι ασύμβατα με τα παλιά για να αναγκάσουν τους καταναλωτές να αγοράσουν καινούρια.

Λόγω επαγγέλματος γνωρίζω κάποια πράγματα για τους υπολογιστές. Έτσι έκανα μόνος μου μια έρευνα μήπως και βρω σε κάποιο κατάστημα μια μητρική κάρτα που να είναι συμβατή με το σύστημά μου. Προς έκπληξή μου βρήκα ότι όχι μόνο υπάρχει η κάρτα, αλλά πωλείται και στα καταστήματα Πλαίσιο!

Πήγα λοιπόν αυτοπροσώπως στο τμήμα του service και μίλησα με τον τεχνικό. Τον ενημέρωσα ότι το Πλαίσιο έχει τη μητρική που με ενδιαφέρει και ότι ναι, αυτή η μητρική είναι συμβατή. Ο τεχνικός αποκρίθηκε με ασυναρτησίες:

- Δεν θα ταιριάζει το socket!
- Όχι θα ταιριάζει! (το είχα τσεκάρει online)
- Δεν θα ταιριάζει η μνήμη!
- Όχι θα ταιριάζει! (και του δείχνω και τις προδιαγραφές της μητρικής)
- Θα είναι ασύμβατο το FSB!

Εκεί με έπιασε αδιάβαστο. Δεν ήξερα τί είναι αυτό το FSB. Επίσης μου αράδιασε ένα κάρο ουρανοκατέβατα έξοδα ("για να λύσουμε το μηχάνημα θέλουμε 50 ευρώ ... ").

Εντελώς αποπροσανατολισμένος πληρώνω τα 15 ευρώ που ζητάνε απλά και μόνο για να "κοιτάξουν" τον υπολογιστή και φεύγω. Το θεώρησα μάταιο να προσπαθήσω να τον πείσω για τα λεγόμενά μου και επιπλέον φοβήθηκα ότι αν τελικά τα κατάφερνα, θα μου έβαζε παράλογες χρεώσεις και ίσως έκανε επίτηδες κάποια κακοτεχνία για να μου βγάλει προβλήματα ο υπολογιστής και να αποδειχτεί τελικά ότι δικαίως μου έλεγε όσα μου έλεγε.

Έψαξα παρόλα αυτά και έμαθα τί είναι αυτό το "FSB" και όλες οι άλλες τεχνολογικές μπούρδες που μου αράδιασε ο τεχνικός και κατέληξα στο ότι η μητρική μια χαρά ταιριάζει με όλα μου τα εξαρτήματα. Απλά αυτός δεν ήθελε με καμία δύναμη να την τοποθετήσει.

Αποφάσισα έτσι να αγοράσω μόνος μου τη μητρική και να την εγκαταστήσω εγώ. Πήρα τηλέφωνο στα κεντρικά του Πλαισίου και έμαθα ότι η κάρτα υπάρχει προς πώληση στο κατάστημα στο Σύνταγμα. Πήγα στο Σύνταγμα και ζήτησα την κάρτα από ένα πωλητή. Αύτος ξεκίνησε να ψάχνει μέχρι που ένας συνάδελφός του του ψιθίρισε κάτι (νομίζω πως είπε "Πρόσεχε, είναι socket 939!"). Ό,τι και αν του είπε το αποτέλεσμα ήταν να μου πεί με βεβαιότητα "Όχι κύριε, δεν την έχουμε!".

Τους είπα ότι ξέρω ότι υπάρχει η κάρτα στο κατάστημά τους και ότι με διαβεβαίωσαν από τα κεντρικά για αυτό. Η απάντησή τους ήταν "Ποιο είναι το όνομα αυτού που σας το είπε;" και ότι "όπως και νάχει, η κάρτα αυτή δεν είναι για πώληση, αλλά βρίσκεται εγκατεστημένη σε μηχάνημα για επίδειξη".

Κάπου εκεί εξαντλήθηκε η υπομονή μου. Έβαλα τις φωνές. Μέσα σε 30 δευτερόλεπτα είχαν βρει την κάρτα και μου την έδωσαν (η κάρτα βρισκόταν πακεταρισμένη στο κουτί της στο ράφι ακριβώς πίσω τους).

Αγοράζω διάφορα εξαρτήματα από το Πλαίσιο εδώ και πολλά χρόνια. Η διαδικασία είναι πάντα η ίδια: ζητάς το εξάρτημα από τον πωλητή, ο πωλητής σου δίνει μια καρτούλα, πας στο ταμείο να πληρώσεις, επιστρέφεις και δείχνεις την καρτούλα στον πωλητή και τέλος αυτός σου δίνει το εξάρτημα. Αυτη η διαδικασία από ότι έχω καταλάβει χρησιμεύει στο να καταμετράται το πόσες πωλήσεις έχει κάνει ο κάθε πωλητής.

Τη μητρική αυτή την πήρα από το Πλαίσιο με ένα πολύ απλούστερο τρόπο: ούτε καρτούλα μου έδωσε ούτε πήγα στο ταμείο πριν πάρω το εξάρτημα. Απλά μου έδωσε το εξάρτημα στο χέρι και το πήγα απευθείας στο ταμείο για να το πληρώσω! Φαίνεται πως αυτή τη φορά κανένας πωλητής δεν θέλει να του χρεωθεί αυτή η πώληση.

Εγκατέστησα την κάρτα μόνος μου στον υπολογιστή. Η διαδικασία μου πήρε μόλις 1 ώρα και η μητρική μου στοίχισε γύρω στα 60 ευρώ. Όχι μόνο δεν υπήρξε πρόβλημα συμβατότητας, αλλά ο υπολογιστής μου δουλεύει καλύτερα από ποτέ. Κάνει λιγότερο θόρυβο και μου επιτρέπει να δουλεύω άνετα με δεκάδες βαριά προγράμματα ανοικτά χωρίς το παραμικρό ίχνος καθυστέρησης.

Τώρα όλο αυτό μπορεί να σημαίνει ένα από τα ακόλουθα: Είτε οι τεχνικοί στο Πλαίσιο δεν ξέρουν τη δουλειά τους (και οι πωλητές τους δεν θέλουν να πουλήσουν) είτε υπάρχει κάποια πολιτική στην εταιρία του στυλ "Όποιος επισκευάσει ή πουλήσει παλιό εξάρτημα την έβαψε!". Από όσο μπορώ να κρίνω από τη συμπεριφορά τους, οι άνθρωποι είναι ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΜΕΝΟΙ και μόνο στη σκέψη ότι πρόκειται να τους χρεωθεί η επισκευή ή πώληση παλιού εξοπλισμού.

Ανεξάρτητα από το πώς και το γιατί συμβαίνουν όλα αυτά, συνοψίζω στα εξής τους λόγους για τους οποίους είναι απαράδεκτα:

1 - Αγοράζουμε υπολογιστές από μεγάλες εταιρίες για ένα και μόνο λόγο: Θέλουμε να είμαστε βέβαιοι ότι όταν χρειαστούμε υποστήριξη θα την έχουμε. Είναι αδιανόητο μια εταιρία όπως η Πλαίσιο να μην έχει stock από εξαρτήματα για να υποστηρίζει τους πελάτες της.

2 - Όταν ζητάς 15 ευρώ για να "κοιτάξεις" έναν υπολογιστή είσαι υποχρεωμένος να βρεις τί φταίει και να παρουσιάσεις στον πελάτη σου την καλύτερη λύση. Όταν δεν μπορείς να βρεις την καλύτερη λύση, ή η πολιτική σου σου το απαγορεύει, τότε το να ζητάς χρήματα είναι απάτη.

3 - Οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν όλες τις λεπτομέρειες για τα προϊόντα τεχνολογίας. Υποχρέωση μιας εταιρίας όπως η Πλαίσιο που πουλάει προϊόντα και υπηρεσίες τεχνολογίας είναι να βοηθάει τον καταναλωτή να καταλάβει όσο γίνεται καλύτερα τί είναι αυτό που αγοράζει, όχι να τον παραπληροφορεί με σκοπό το κέρδος. Παραπληροφόρησαν (και λίγο έλειψε να ξεγελάσουν) εμένα που ξέρω και 5 πράγματα. Δεν τολμώ να φανταστώ τι κάνουν με όσους ξέρουν λιγότερα.

4 - Όποιος δεν θέλει να πουλήσει ένα προϊόν μπορεί πολύ απλά να το απομακρύνει από τα ράφια του. Δεν είναι δυνατόν να μου εγγυάσαι και μέσω του website και τηλεφωνικά ότι έχεις προς πώληση κάποιο εξάρτημα που θέλω να αγοράσω, να με κουβαλάς ως το Σύνταγμα και να μου λες "Δεν το έχω" εκ των υστέρων. Χρειάζεται λίγος σεβασμός στον πελάτη.

Δεν λέω ότι δεν είναι θεμιτό για μια εταιρία να βρίσκει τρόπους να αυξήσει τα εσοδά της. Όχι όμως και να το πετυχαίνει αυτό με απάτη και παραπληροφόρηση. Εμπιστευόμαστε μεγάλες εταιρίες ακριβώς για να αποφύγουμε αυτά τα φαινόμενα. Όπως φαίνεται όμως μάλλον κάνουμε λάθος."
ANAΓΝΩΣΤΗΣ


Από το troktiko.

Σχόλιο: Αυτό το κείμενο το αναδημοσιεύουμε για ένα και μόνο λόγο. Πάντα θα πρέπει να προσέχουμε τι αγοράζουμε και από που. Άσχετα με το αν κάποιο κατάστημα είναι αλυσίδα, δεν σημαίνει και ότι αυτό αποτελεί εγγύηση πως θα σε εξυπηρετήσουν ή ότι το λεγόμενο after sales θα σας καλύπτει απόλυτα. Καλό είναι αν κάποιος δεν ξέρει από υπολογιστές, να ζητήσει μια γνώμη από κάποιον που ξέρει, προτού πληρώσει αν κάτι του φαίνεται περίεργο. Εαν δεν ξέρετε κάποιον που θα μπορέσει να σας βοηθήσει, υπάρχουν αρκετές ελληνικές διαδικτυακές κοινότητες για να πάρετε μια γνώμη. Για παράδειγμα υπάρχουν τα insomnia, the lab, pc world, pc technology, pc master, pc magazine, computer active κ.α. Όλα αυτά το site, εκτός από φόρουμ αποτελούν πλήρεις διαδικτυακές κοινότητες με άρθρα και πολλές άλλες πληροφορίες σχετικά με τους Η/Υ. Άλλες απευθύνονται σε περισσότερο έμπειρους χρήστες και άλλες, όπως το computeractive απευθύνονται και σε αρχάριους χρήστες. Οπότε μήπως είναι καιρός να αρχίσουμε να εξετάζουμε κάθε φορά για το αν μας εξυπηρετούν όπως πρέπει ή αν προσπαθούν να βγάλουν παραπάνω κέρδος;

1 σχόλια:

Anast_Ath είπε... / 2 Φεβρουαρίου 2010 στις 4:38 μ.μ.  

http://troktiko.blogspot.com/2010/02/blog-post_300.html

και η σχετική απάντηση από το "Πλαίσιο"...