ΕΛΛΑΔΑ: ΠΟΣΟ ΜΥΗΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ;


Όπως καταγράφεται από τις τελευταίες μετρήσεις του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, τα gadgets και οι υπολογιστές είναι πλέον αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των παιδιών [...]

Καθολική αποδοχή του Internet στις μικρές ηλικίες
Ελπιδοφόρο είναι το γεγονός ότι στο σύνολο των παιδιών τα αγόρια που χρησιμοποιούν το Internet ανέρχονται σε ποσοστό 82%, ενώ τα κορίτσια είναι ελάχιστα πιο πίσω με ποσοστό 79%, γεγονός που καταδεικνύει την καθολική αποδοχή του Internet ως μέσου επικοινωνίας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Μάλιστα, όπως θα δούμε στη συνέχεια, όσα κορίτσια ασχολούνται με το Internet δαπανούν περισσότερο χρόνο μπροστά στον υπολογιστή τους και κάνουν συχνότερη χρήση του.

Αν μετατοπίσουμε το κέντρο βάρους ανάλογα με τη γεωγραφική κατανομή, βλέπουμε ότι τα παιδιά που ζουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν το Internet σε ποσοστό 86%, ενώ ανάλογα υψηλό είναι το ποσοστό στα άλλα αστικά κέντρα (81%). Στις αγροτικές περιοχές το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στο 71%, κάτι το οποίο αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο τόσο για την αποδοχή των νέων μέσων όσο και για την εξάπλωση της τηλεπικοινωνιακής υποδομής σε πιο απομακρυσμένες περιοχές.

Ως προς τη συχνότητα της χρήσης, αυτή παρατηρείται ιδιαίτερα έντονη, με την πλειονότητα των νεαρών χρηστών να συνδέονται στο Internet σε τουλάχιστον εβδομαδιαία βάση (88%), ενώ πολλοί από αυτούς είναι καθημερινοί χρήστες (47%). Αναλυτικά, η καθημερινή χρήση του Internet καταγράφεται σημαντικά υψηλότερη στους χρήστες ηλικίας 12-15 (56%) σε σύγκριση με τους αντίστοιχους ηλικίας 8-11 (32%), ενώ τα κορίτσια εμφανίζουν ένα ελαφρύ προβάδισμα στην καθημερινή χρήση (49%) έναντι των αγοριών (45%). Μάλιστα, φαίνεται ότι όσο συχνότερα χρησιμοποιούν τα παιδιά το Internet τόσο αυξάνονται οι ώρες απασχόλησής τους με αυτό. Έτσι, οι καθημερινοί χρήστες περνούν κατά μέσο όρο 4 ώρες στο Internet, οι εβδομαδιαίοι 3 ώρες και οι μηνιαίοι 2 ώρες.

Η κυριότερη πύλη πρόσβασης στο Internet παραμένει για τα παιδιά το σπίτι σε ποσοστό 79%, ενώ το 23% από αυτά μπαίνουν στο Web μέσω Internet cafés. Ένα 22% έχει πρόσβαση από το PC κάποιου φίλου, ενώ ο σχολικός υπολογιστής βρίσκεται ακόμη πίσω, καθώς μόλις το 35% των παιδιών έχουν πρόσβαση από αυτόν.
Τα παιδιά μπαίνουν στο Internet κυρίως για να παίζουν αλλά και για να κατεβάζουν παιχνίδια, φωτογραφίες και μουσική. Επίσης, το Διαδίκτυο χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό για αναζήτηση πληροφοριών για τα μαθήματα (68%) και για αποστολή/λήψη e-mails σε ποσοστό 44%. Το 11% των νεαρών χρηστών του Internet είναι και bloggers, διαθέτοντας το δικό τους blog. Πολύ διαδεδομένη είναι η συμμετοχή των παιδιών σε sites κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook, YouTube, MySpace, Hi5) σε ποσοστό 42%.

Εκμάθηση εκ των ενόντων
Ένα άλλο ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο είναι ότι μόλις το 40% των παιδιών, κυρίως μαθητές Γυμνασίου, παρακολούθησαν κάποιο εκπαιδευτικό σεμινάριο. Ως επί το πλείστον, η εκμάθηση των βασικών αρχών λειτουργίας και χρήσης γίνεται με τη βοήθεια των γονιών ή με προσωπική ενασχόληση. Στα σεμινάρια υπολογιστών περιλαμβάνονται η αντιγραφή/επικόλληση αρχείων, η εκμάθηση βασικών λειτουργιών επεξεργασίας και μορφοποίησης κειμένου αλλά και η σύνδεση και η εγκατάσταση νέου hardware.


Το παραπάνω κείμενο είναι απόσπασμα του Λ. Γεωργογάλα και μπορείτε να το διαβάσετε ολόκληρο στο pcw.gr. Η φωτογραφία είναι από εδώ.

1 σχόλια:

Kostas είπε... / 10 Ιανουαρίου 2010 στις 1:23 μ.μ.  

To internet den einai toso kako oso to kinito pou einai vlavero gia tin igia.. Kai nomizo pos sxedon oloi exoun kinito stis mikres ilikies...