"ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝ" ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΟΤΙ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΩΝ-ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΛΟΓΩ "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΑΔΙΕΞΟΔΟΥ"!

Ας διαβάσουμε πρώτα κάποια κομμάτια από το σχετικό άρθρο του thebest.gr:
Το αργότερο σε τρεις μήνες τα έργα στην Εθνική Οδό Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου θα σταματήσουν. Αυτό υποστηρίζει η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός, εκτιμώντας ότι το χρηματοδοτικό πρόβλημα του έργου είναι τόσο οξύ, που δεν μπορεί να περιμένει την ολοκλήρωση της διαδικασίας επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων, αναφέρει δημοσίευμα της "Καθημερινής".

Η κοινοπραξία προτείνει δύο λύσεις για την άρση του αδιεξόδου: να «παγώσουν» τα έργα για μερικούς μήνες, μέχρι να επανέλθει η ροή της δανειοδότησης από τις τράπεζες ή να αναλάβει το Δημόσιο να υποστηρίξει οικονομικά την κατασκευή για το ίδιο διάστημα.

Η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός είναι η πρώτη, από τις πέντε που έχουν αναλάβει οδικά έργα με συμβάσεις παραχώρησης, που μιλάει πλέον ανοιχτά για το ενδεχόμενο εγκατάλειψης των έργων. «Δεν είναι απειλή, είναι η φυσική συνέχεια», λέει στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας, κ. Ζιλ Γκοντάρ. «Ηδη με τη μείωση της κυκλοφορίας, που αγγίζει το 20% και το γνωστό θέμα των διοδίων, τα έσοδα του έργου έχουν μειωθεί σημαντικά.

Επιπλέον, οι τράπεζες διέκοψαν τη δανειοδότηση του έργου από τον Δεκέμβριο. Εν τω μεταξύ το Δημόσιο χρωστά αυτή τη στιγμή περίπου 51 εκατ. ευρώ από την επιστροφή ΦΠΑ. Χαρακτηριστικά, τον Ιανουάριο η Ολυμπία Οδός έλαβε 5 εκατ. ευρώ από τα διόδια, αλλά διέθεσε 6,8 εκατ. για της διαχείριση του δρόμου και τα λειτουργικά της έξοδα. Ηδη χρωστάμε περίπου 100 εκατ. ευρώ στους εργολάβους για εκτελεσθείσες εργασίες του Νοεμβρίου-Ιανουαρίου. Στο έργο υπάρχουν αυτή τη στιγμή 2.800 εργαζόμενοι, οι οποίοι στο τέλος του μήνα θα είναι δύσκολο να πληρωθούν».

Πρόκειται για έναν ανοιχτό εκβιασμό της κοινοπραξίας, ώστε να πιεστεί το υπουργείο Υποδομών να αναλάβει μεγαλύτερο κομμάτι της ευθύνης; Ή μήπως πρόκειται για την τελευταία προειδοποίηση πριν από την κατάρρευση του έργου; Σε κάθε περίπτωση ο κ. Γκοντάρ υποστηρίζει ότι η οικονομική κατάσταση του έργου είναι τόσο οριακή, που δεν μπορεί να περιμένει τη διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων (στην οποία, σημειωτέον, συμμετέχει πλέον και ο Ειδικός Γραμματέας Αποκρατικοποιήσεων κ. Γ. Χριστοδουλάκης).[...]

Κατ' αρχήν μην μας κοροϊδεύουν οι μεγαλοκαρχαρίες που έχουν ξεζουμίσει την ελληνική κοινωνία ότι δεν έχουν χρήματα για να προχωρήσουν τα έργα. Ακόμα και σε εποχές που το κίνημα ενάντια στα διόδια δεν είχε πάρει τις σημερινές διαστάσεις, αλλά και η "στρόφιγγα" των τραπεζών δεν είχε κλείσει, από τις διάφορες κοινοπραξίες δεν ακούγαμε και δεν βλέπαμε κάτι διαφορετικό από απολύσεις, μειώσεις μισθών κλπ κλπ. Ακόμα και τώρα "προειδοποιούν" για χιλιάδες απολύσεις, προκειμένου να πάρουν δανεικά κι αγύριστα από το ήδη χρεοκοπημένο κράτος, προκειμένου να ολοκληρωθούν έργα τα οποία αντί για κοινωνικό αγαθό είναι πηγή κερδοφορίας γι' αυτούς.

Σε μία πραγματικά ευνομούμενη πολιτεία θα υπήρχε οργανωμένη κρατική υπηρεσία που θα κατασκεύαζε όλες τις απαραίτητες υποδομές και θα φρόντιζε για τη συντήρησή τους μέσα από ανταποδοτικά τέλη που θα είχαν ως σκοπό τους το κοινωνικό όφελος κι όχι τα κέρδη των μεγαλοεπιχειρηματιών. Όμως στην Ελλάδα του μέσου, των ημετέρων και των νταβατζήδων όλα μπορούν να συμβούν...