Σύμφωνα με την υπουργό, οι φοιτητές που θέλουν μετεγγραφή θα πηγαίνουν στην ειδική ιστοσελίδα (http://metegrafes.minedu.gov.gr) και αρχικά θα πιστοποιούν τα στοιχεία τους.
Στη συνέχεια θα βλέπουν μια λίστα με τα τμήματα που μπορούν να μεταφερθούν και καλούνται να επιλέξουν που θέλουν μετεγγραφή με σειρά προτεραιότητας. Το υπουργείο εντός χρονικού διαστήματος θα τους ενημερώνει για το αποτέλεσμα και η μετεγγραφή θα πραγματοποιείται αυτόματα.
Όμως σε περίπτωση που ο έλεγχος δείξει παρατυπίες ή ψευδή στοιχεία ή μεταγραφή θα ακυρώνεται. Τριμελής επιτροπή, στην οποία θα συμμετέχει και δικαστικός, θα ερευνά την κάθε περίπτωση και αν διαπιστωθεί δόλος, τότε ο φοιτητής δεν θα μπαίνει ούτε στο τμήμα που πέτυχε.
Σχετικά με την παραλαβή των βιβλίων, η υπουργός τόνισε πως οι φοιτητές θα μπορούν να τα παραλαμβάνουν άμεσα ενώ ταχύτερα υποστηρίζεται ότι θα γίνεται και η πληρωμή των εκδοτών.
Οι φοιτητές θα πρέπει απλά να επιλέξουν τα μαθήματα και να γραφτούν στη σχολή. Στη συνέχεια θα μπαίνουν στην ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα (www.eudoxus.gr) και αφού πιστοποιήσουν την ταυτότητα τους θα βλέπουν για κάθε μάθημα ποια συγγράμματα χρειάζονται, από που διανέμονται και αν είναι διαθέσιμα εκείνη τη στιγμή για να τα προμηθευτούν. Ακόμη για κάθε βιβλίο θα υπάρχει η δυνατότητα προεπισκόπισης του εξωφύλλου και του πίνακα περιεχομένων.
Αφού επιλέξουν τα συγγράμματα, θα λαμβάνουν ένα sms ή email με έναν κωδικό pin που θα τους χρειαστεί για την παραλαβή από τα σημεία διανομής.
Σε ειδικές περιπτώσεις αναφέρθηκε πως θα προβλέπεται και παράδοση στο σπίτι, εάν δεν διατίθενται σε κοντινό σημείο.
Από το υπουργείο τονίζεται, πως γίνεται προσπάθεια έτσι ώστε μελλοντικά τα βιβλία να είναι διαθέσιμα και σε ηλεκτρονική μορφή.
Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί από φέτος για τους φοιτητές των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας.
Από την εφημερίδα "Ελευθεροτυπία".
Σχόλιο: Βλέπουμε πως καλά κρατούν οι μεταρρυθμίσεις που προσπαθεί να κάνει το Υπ. Παιδείας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα προσπαθήσω επιγραμματικά να κάνω ορισμένες παρατηρήσεις.
Παρατήρηση για το εκπαιδευτικό μας σύστημα
Πρώτα απ' όλα θα πρέπει να τονιστεί ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα, είναι μία πυραμίδα που πάσχει σε κάθε στάδιό της. Χρόνια τώρα, κάθε κυβέρνηση προσπαθεί να δείξει ότι παράγει κάποιο έργο επιχειρώντας αλλαγές κυρίως στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όμως εάν δεν αποβάλλεις από το σύστημα, το σύνολο των παθογενειών στην βάση και στα πιο κάτω επίπεδα της πυραμίδας δεν θα καταφέρεις ποτέ να έχεις ένα σωστό σύστημα, ό,τι και να κάνεις στην κορυφή του. Εκτός αυτού θα πρέπει κάποια στιγμή υπεύθυνα να διαμορφώσουμε την εκπαίδευση στην χώρα μας και για χρόνια να μην το πειράξει κανείς. Σκεφτείτε π.χ. τα τελευταία χρόνια πόσες αλλαγές έχουν γίνει στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Μέχρι το 2000 είχαμε τις δέσμες, μετά πανελλήνιες με 14 μαθήματα, μετά πανελλήνιες με 9 και 6 μαθήματα. Κι όλα αυτά μέσα σε 10 χρόνια! Το έχω πει πολλές φορές, αλλά η Φινλανδία που έχει ένα πρότυπο εκπαιδευτικό σύστημα, το έχει απαράλλαχτο για πάνω από 30 χρόνια, άσχετα με τις κυβερνήσεις που έρχονται και φεύγουν.Μετεγγραφές
Μπαίνοντας στα θέματα που καταπιάνεται το παραπάνω άρθρο, δεν μπορώ να διαφωνήσω ότι είναι θετικό πως προσπαθούν οι του υπουργείου να μειώσουν τον χρόνο των μετεγγραφών. Όμως για να μιλάμε ξεκάθαρα, για ποιό λόγο υπάρχει ο θεσμός των μετεγγραφών; Γιατί το κράτος δεν έχει δώσει τα απαραίτητα κονδύλια, ώστε να μπορεί να παρέχει στέγαση, σίτιση και γενικά όλα τα απαραίτητα εφόδια στους φοιτητές που αναγκάζονται να μετακινηθούν μακρυά από την οικογενειακή τους εστία για να σπουδάσουν. Οπότε είτε θα προσπαθήσει κάποιος να έρθει όσο πιο κοντά γίνεται στο σπίτι του με μετεγγραφή ή δεν θα σπουδάσει, από την στιγμή που η οικογένειά του δεν έχει την δυνατότητα να τον βοηθήσει. Δεν αντιλέγω, καλή προσπάθεια όσον αφορά αυτό το κομμάτι, αλλά υπό άλλες συνθήκες κρατικής πρόνοιας δεν θα είχαμε καν ανάγκη τον θεσμό των μετεγγραφών.Συγγράμματα
Από την άλλη διαβάζουμε για τις δηλώσεις συγγραμμάτων σε ηλεκτρονική μορφή. Ας θυμηθούμε λίγο την κατάσταση με τα βιβλία. Μέχρι το 2007 δήλωνε ο φοιτητής το μάθημα και ο καθηγητής έλεγε πως όσοι φοιτητές δηλώσουν το μάθημα που κάνει, θα πάνε και θα πάρουν το χ ή το y βιβλίο και οι φοιτητές στην αρχή του εξαμήνου πήγαιναν και έπαιρναν τα βιβλία τους. Με τις αλλαγές που ήρθαν με τον νόμο πλαίσιο καθιερώθηκε η λεγόμενη λίστα συγγραμμάτων. Έτσι ο φοιτητής δηλώνει ένα μάθημα και ο υπεύθυνος καθηγητής σε κάθε μάθημα δηλώνει μια λίστα με δύο ή τρία βιβλία, από τα οποία ο φοιτητής θα επιλέξει ένα για να πάρει. Κατά κύριο λόγο, από αυτά τα συγγράμματα το ένα και πάλι ανταποκρίνεται στην πραγματική ύλη του μαθήματος, τα άλλα είναι παντελώς άσχετα κι εκτός αυτού οι καθηγητές συνεχίζουν να σου λένε "παιδιά επιλέξτε αυτό ή το άλλο βιβλίο" για το μάθημά μου. Επιπροσθέτως τα βιβλία οι φοιτητές τα παίρνουν στα χέρια τους λίγες μέρες πριν την εξεταστική και μετά τρέχουν και δεν φτάνουν. Πλέον θα πρέπει να είμαστε όλοι πεπεισμένοι, ότι η οποιαδήποτε προσπάθεια "εκσυγχρονισμού" και διαφοροποίησης της λίστας συγγραμμάτων (όπως λέγεται η παραπάνω διαδικασία), ώστε να ενημερώνεσαι για την "πορεία της παραγγελίας σου" με sms,mms, e-mail, με σήματα καπνού ή δορυφορικές φωτογραφίες και η παράδοση με κούριερ αβίαστα-αβάδιστα-ακούραστα στον χώρο σου ΔΕΝ έχουν τίποτε το διαφορετικό να προσφέρουν στην σημερινή κατάσταση. Μπορεί να ακούγονται όμορφα όλα αυτά, αλλά δεν αγγίζουν το πρόβλημα στην ρίζα του.Βιώσιμη λύση για το θέμα των συγγραμμάτων
Η κατά κύριο λόγο βιώσιμη λύση στο πρόβλημα με τα βιβλία στα πανεπιστήμια, είναι να εκδίδονται τα πανεπιστημιακά συγγράμματα από τα ίδια τα ιδρύματα. Σχεδόν σε όλα τα ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα, υπάρχουν όλα τα μηχανήματα, ώστε να μπορούν να τυπώνουν οτιδήποτε χρειαστεί. Παρόλα αυτά, επειδή υπάρχουν μεγάλα εκδοτικά και άλλα συμφέροντα, αλλά κι ένας ολόκληρος μηχανισμός κερδοσκοπίας, τα πανεπιστήμια εκδίδουν κυρίως κάποιες σημειώσεις και κάποια περιορισμένα βιβλία, αν κι εδώ και χρόνια έχουν πληρώσει κι εξοπλιστεί με σύγχρονα μηχανήματα που μπορούν να κάνουν όλη αυτή τη δουλειά. Ακόμα σκεφτείτε ότι τυπώνοντας τα συγγράμματα στις εκδόσεις των πανεπιστημίων, χωρίς γυαλιστερό χαρτί, χωρίς ωραία μορφοποιημένα και χρωματιστά κείμενα, ότι και η γνώση που θα παρεχόταν θα ήταν η ίδια, αλλά και το κόστος και η διάρκεια εκτύπωσης-παράδοσης των βιβλίων θα ήταν χαμηλότερη! Όμως έτσι χάνονται και τα μεγάλα περιθώρια κέρδους κάποιων...Αυτά που λέω δεν είναι καινούρια. Εδώ και χρόνια ακούγονται μέσα στα πανεπιστήμια, όπως κι άλλες καλές και βιώσιμες ιδέες και λύσεις. Αλλά σε αυτή τη χώρα οι καρεκλοκένταυροι και οι αυλοκόλακες, έχουν μάθει να μην δίνουν σημασία σε αυτά που λένε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι των εκάστοτε προβλημάτων, αλλά σε οτιδήποτε θα ακουστεί καλύτερα και θα αναπαραχθεί καλύτερα από τα "μεγκάλα" Μέσα Μαζικής Παραπληροφόρησης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου