Με πρωτοβουλία ολιγάριθμης ομάδας αναπήρων ακτιβιστών, εδώ και λίγες μέρες εξελίσσεται μέσω διαδικτύου οργανωμένη εκστρατεία που έχει σαν στόχο την άρνηση πληρωμής διοδίων από τους οδηγούς με αναπηρία.
Οι εμπνευστές της πρωτοβουλίας διεκδικούν τη μέγιστη δυνατή συστράτευση ανθρώπων με αναπηρία στην άρνηση πληρωμής διοδίων, επικαλούμενοι καταρχάς περσινό προεδρικό διάταγμα (επί υπουργείας Γ. Σουφλιά) που επέτασσε τη δωρεάν διέλευση των αναπηρικών αυτοκινήτων και το οποίο παραβιάζεται, όπως ισχυρίζονται, από τις εταιρείες εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων. Καταγγέλλουν, επίσης, ως επιθετική και με έντονες πινελιές ρατσισμού, τη στάση των υπαλλήλων των εταιρειών έναντι των “ανυπάκουων” οδηγών με αναπηρία, με προεξάχοντες τους υπαλλήλους της ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. και ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ. Σύμφωνα με την καταγγελία τους (που τεκμηριώνεται από το βίντεο που έχουν δημοσιοποιήσει), οι ανάπηροι αρνητές πληρωμής διοδίων προκαλούνται με φράσεις όπως “άνοιξε μόνος σου την μπάρα αν μπορείς” ή “στην Αττική Οδό δωρεάν περνάς;”, που ευθέως προσβάλλουν τα κίνητρά τους και απροσχημάτιστα ειρωνεύονται την αδυναμία τους να μετακινήσουν μόνοι τους τις μπάρες. “Ωσάν η επιλογή άρνησης πληρωμής να είναι προϊόν σωματικής ρώμης και όχι πνευματικής κρίσης”επιστρέφει την ειρωνεία ο Α.Ρ. εκ των μετεχόντων στην πρωτοβουλία.
Η άρνηση πληρωμής διοδίων των οδηγών με αναπηρία, σε κάμποσες περιπτώσεις είναι διαδικασία ολίγον δυσκολότερη σε σχέση με τους μη αναπήρους ομοϊδεάτες τους. Για παράδειγμα, πολλοί απ’ αυτούς δεν χρησιμοποιούν τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους για ταξίδια αναψυχής ή έστω διεκπεραίωσης θεμάτων καθημερινότητας, αλλά για υποθέσεις ζωής (π.χ. μεταγγιζόμενοι και πολυμεταγγιζόμενοι από την επαρχία που μετακινούνται σε νοσοκομεία των μεγάλων πόλεων). Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι προσπερνούν το “παιχνίδι καθυστέρησης” των υπαλλήλων των διοδίων, πληρώνουν το αντίτιμο παρότι δεν το αποδέχονται, διότι γι’ αυτούς ο χρόνος είναι υπερπολύτιμος. Δυσκολίες αντιμετωπίζουν επίσης οι αρνητές οδηγοί με απώλεια ακοής χρήστες της ελληνικής νοηματικής γλώσσας, διότι οι υπάλληλοι είτε δεν καταλαβαίνουν είτε παριστάνουν πως δεν καταλαβαίνουν την απαίτησή τους δωρεάν διέλευσης. Η πρωτοβουλία των αναπήρων ακτιβιστών τις επόμενες μέρες θα τους εφοδιάσει με κείμενο – δήλωση άρνησης πληρωμής το οποίο έχει αναλάβει μετέχουσα δικηγορίνα με απώλεια όρασης, ώστε όλες οι παραπάνω δυσκολίες να ξεπεραστούν και τα “άλλοθι καθυστέρησης” από πλευράς υπαλλήλων να ακυρωθούν.
“Η άρνηση πληρωμής δεν είναι ένα κακομαθημένο πείσμα, επειδή είμαστε ανάπηροι και έτσι ... γουστάρουμε. Είναι δικαίωμα που απορρέει από την κατοχυρωμένη – υποτίθεται - προστατευτική λογική του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου” μας λένε οι της πρωτοβουλίας, μη διστάζοντας να συμπληρώσουν ότι “η πολιτική χυδαίας προσβολής της αναπηρίας που υποχρεώνονται να εφαρμόσουν οι υπάλληλοι των εταιρειών για μιά ... χούφτα ευρώ, αποτελεί το ασφαλέστερο για μας κριτήριο ότι έχουμε όλο το δίκιο με το μέρος μας”. Οπως αποδεικνύεται, έχουν με τέτοιο τρόπο “δρομολογηθεί” οι εποχές, που στο όνομα των “κυνηγών της χούφτας” ακόμα και οι πλέον ορθόδοξες/δικαιωματικές στάσεις ζωής επιχειρείται να ενοχοποιηθούν. Οι αντιστάσεις υπάρχουν, μένει να αποδειχτεί πόσες και πόσο ανθεκτικές είναι.Η απάντηση από το υπουργείοΤο υπουργείο Υποδομών, με ανακοίνωση του υπενθυμίζει πως δεν υπάρχει θεσμοθετημένη απαλλαγή της πληρωμής διοδίων για τα αναπηρικά αυτοκίνητα, γιατί δεν προβλέπεται από τις Συμβάσεις Παραχώρησης που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση.
Προσθέτει όμως πως οι εταιρίες έργων παραχώρησης ανταποκρίθηκαν στο αίτημα της Κυβέρνησης για ελεύθερη διέλευση των ατόμων με αναπηρία, από όλους κατά κανόνα, τους σταθμούς διοδίων.
Σχετικά με τα πρόσφατα, περιστατικά στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, τονίζει ότι έγιναν από παρανόηση της παραπάνω δέσμευσης. Όπως αναφέρει παρόμοια φαινόμενα δεν θα επαναληφθούν.
Τέλος το υπουργείο, ξεκαθαρίζει πως θα προωθήσει νομοθετική ρύθμιση για την οριστική επίλυση του προβλήματος.
Το παραπάνω άρθρο είναι από την εφημερίδα "Ελευθεροτυπία".
Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι στην Ελλάδα, έχουμε μια κυβέρνηση που απλώς "παρακαλεί" και το μεγάλο κεφάλαιο αποφασίζει αν θα ικανοποιήσει και για πόσο καιρό τα παρακάλια των "κυβερνώντων"... και δεν τα λέω με αφορμή μόνο το συγκεκριμένο θέμα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου